Prónay-kilátó Alsópetény, 2617

Jelenfi Gábor
21.11.2023
Prónay-kilátó
Alsópetény, temető mellől indultunk. A túra nem hosszú, nem is túl megerolteto. KB 1 óra /3.5 km.Az országos kék túra vonal visz fel a kikatoig. 2 helyen van kilátó pont, ahonnan madartavlatbol nezhetunk le Alsópetényre. Felértünk, ratertunk a kék háromszög turajelzesre. 410 méter múlva pedig már a kilátó a voltunk. Méretes darab, hatalmas,robosztus.Biztonsagosan felmentunk a lépcsőn a tetejére, ahonnan a panoráma.. Csodás..Mindenképpen érdemes ellatogatni ide.Autóval lelehet parkolni a közelben,Alkotmány útnál van egy egész jó kis parkoló.
Békes Miklós
25.10.2023
Prónay-kilátó
Szép kényelmesen kb. másfél órás túra, nem meredek. Augusztus közepén jártunk itt, 12-15 cm gombákkal találkoztunk! A kilátó nem tériszonyosoknak való, de megéri felmászni, tiszta, napsütéses időben a látvány páratlan!
Gábor Varga
15.10.2023
Prónay-kilátó
Nagyon illusztris 26m magas kilato, szep allapotban, kulon pozitivum, hogy van egy tavcso is a felso szinten, es hogy minden szinten talalhato pad, tovabba informativ jelleggel kornyekbeli tortenelmi leirasok. A feljutas kb 4 km kaptatos nehol vizszintben halados folduton tortenik, a kek es sarga jelzest kovetve. Csak a legvegen valik szet a ket ut, ahol tovabb kell kovetni a keket meg a kek haromszogig nem erunk, onnan mar csak par szaz meter a kilatoig. Parkolni Alsopeteny kozpontjaban a Kozseghaza megallonal lehet, innen mar lathato a kek jelzes is. Nyugodt turautvonal, nincs nyuzsges, erdemes megtenni.
Péter Jakab
06.10.2023
Prónay-kilátó
Alsópetényből is feljutni a sárga csíkon. Kerékpárral inkább tolós. Jó magas, szép körpanorámát biztosít a vidékre. Látszik a Börzsöny, a Naszály, Szanda-Vára és még sok más. A helyi idegenvezető, pedig egy nagyon kedves Husky kutyus. Felkisért minket a kilátóig és vissza Alsópetényig.
Zoltán Lelekács
04.10.2023
Prónay-kilátó
Cserhát egyik legszebb kilátása. Megéri felsétálni Alsópetényből.
Attila Bodnár
Prónay-kilátó
Egy fantasztikus túra végen egy csodás kilátással kecsegtet a kilátó. Mi Alsópetényből indúltunk a kék-túra útvonalán. Kicsit kaptatós de nem hosszú túra. Útközben több kilátási lehetőség a falura, elmegyünk egy takaros vadászház mellett is. A kilatóra fellépcsőzve a kilátás a panoráma igazán pazar.
Bea Kovács
Prónay-kilátó
Szép, fokozatosan emelmedő sétával érhető el. Szuper erősen és kényelmesen megmászható módon van mevépítve. Sajnos a korlátra aplikált információs szövegek és képek már nehezen olvashatók. A panoráma gyönyörű.
Viktória Farkas
Prónay-kilátó
Alsópetényből indultunk a Kéktúra vonalán, körülbelül 60-75 percig tartó túrával lehet megközelíteni a kilátót. Előző napokban sokat esett az eső, így kicsit nehezített és csúszós volt a terep. A kilátó a vadászház után pár percre található, a kilátás csodaszép.