Szakadás-árok Tar, 3073

László Dora
29.11.2023
Szakadás-árok
Se fajtúrista, se kultúrista! Miénk volt az egész árok. Madárcsicsergés, mohák, érdekes ősi sziklaformációk. Jobb ág, bal ág, kilátó, ízletes forrásvíz, őszi színek és napsütés. Kell ennél több? Megérte idáig autózni.
Róbert Sándor Nagy
08.11.2023
Szakadás-árok
Ragyogó időben jártuk végig a szurdokot lentről fölfelé haladva. Tar határától 2,3 kilométerre található egy balra kanyarodó keskeny ösvény, amelyen haladva két létrát kell megmásznunk, majd a másodikon áthaladva pár méter után már le tudunk ereszkedni az árokba. A lejutás eléggé kalandos, nehézkes, mert a fal meredek. A szurdok kb.: 1 km. hosszú és az első fele nehezebben járható, de mindenképpen érdemes végigjárni! Esőzés után kizárt a száraz cipő és a száraz zokni, ezért érdemes váltócipőt hagyni a kocsiban.
Csaba Turóczi
30.10.2023
Szakadás-árok
Jó kis túrázó hely. Kisebb eső után voltunk nyáron. 45 évesen nyolc éves lánnyal is járható volt ekkor.
Antal Bíró
14.10.2023
Szakadás-árok
Ma a szakadás árokban jártam. Tar községről egy 9 kilométeres túrával könnyen telejseíthető. A faluból indulva kék + jelzést kell követni. Érdemes felmászni az utunkba eső bányához. Majd tovább a jelzésen a Cservice kútig. Itt a tábla mellett egy ösvényen szép kilátás tárul elénk, ajánlom a kis mászást, megéri.Innen pár száz méter után egy balra kanyarral letérünk a jelzett útról. Egy vadászles és kerítés lesz előttünk. A másidok létra után érdemes ballra fordulni a kerítés mellett. Itt jutunk be az árokba. Majd azon végig. Ahogy elfogy az árok jobb kéz felől egy ösvényen vissza tudunk térni a szurdok elejéhez.
Systema Easy Self Defense - GLinDorph
09.10.2023
Szakadás-árok
Nagyon klassz vadregényes volt.Negatívum, hogy az ösvény bejáratánál vad kerítés van és nincs semmi tájékoztatás mi a teendő. Ott van egy fa létra, azon át kell mászni és utána 100 méter után az elkerített rész túloldalán szintén. Mi majdnem vissza fordultunk, nem tudtuk hogy azon át szabad mászni. A másik amit hiányoltam, hogy nincs tábla, hol lehet az árokba lemenni. Nos rögtön a második létrán mikor átment az ember, balra a vad kerítés mellett kell bemenni és egy lejtős részen lehet leereszkedni az árokba. Innen végig lehet menni az első szakaszán is. Az első szakasz közepe tájékán, két gumi abroncsok jelölve van egy másik, jobb leeresztkedési lehetőség. Innen vissza felé és előre is bejárható az árok első része. Az árok második szakasza az első szakasz vége után kb 50 méterrel kezdődik. Ez rövidebb és kevésbé látványos az elözöhöz képest de itt is érdemes végig menni. Összességében csodálatos élmény volt, kétszer is végig mentünk rajta. Igaz az idei aszályos nyár után. Esős időszak után sokkal nagyobb kihívás, ugyanakkor biztos még szebb a hely és nagyobb az élmény is. Képeken csatolom hol lehet az árok elején lemenni. Azután random képeket is teszek
Farkas Ferenc
25.09.2023
Szakadás-árok
Turistajelzés nélküli nagyon vadregényes hely. Eső után, vagy jeges időben nem ajánlom. Néhol balesetveszélyes, de odafigyelve nem lehet gond...
Gyurcsán Zsuzsanna
Szakadás-árok
Nagyon szép és vadregényes hely! Megtalálni nem könnyű, de megérte felkeresni! Mi Tar felől közelítettük meg. Az Attila úton végig haladtunk kocsival, majd az utca végén, az erdő előtt egy körbekerített telek előtt parkoltunk le. A túraösvényen haladtunk, kavicsos úton. A Felső Csevice-kút után balra a második földútra kell letérni a túraútról. Itt már földúton haladunk és egy elektromos kerítéshez érünk. Egy vadászles van itt. Egy falétrán át lehet mászni a kerítésen, majd még egyszer mászunk. Pár száz méter ezután és már láthatjuk is az árkot. Nagy élmény volt számunkra, pedig eső után jártunk ott és közben is elkapott a zápor.
Maros Fecó
Szakadás-árok
Gyönyörű szurdok. Kevéssé látogatott, nincs jelzett útvonalon.
Ibolya Samu
Szakadás-árok
Lentről felfele tettük meg a sétát"