Aranyásók útja tanösvény Telkibánya, 3896

éva szabó
23.11.2023
Aranyásók útja tanösvény
Nincs rendesen kitáblázva. Aki szeret Jancsi és Juliskát játszani annak ajánlom. Garantált az eltévedés.
Réka Sütő-Nagy
09.11.2023
Aranyásók útja tanösvény
Helyenként kicsit nehezen követhető, de változatos, informatív erdei út. Helyenként a patakmederben, helyenként sziklás terepen.
Mary M
03.11.2023
Aranyásók útja tanösvény
A környezet nagyon szép. A hosszú túrán mentünk végig. A piros emberkét kellett követni. A képpel kevés helyen találkoztunk, a teljes útvonalon kb 10 db volt kitéve. A Királykútnál lévő parkolótól előbb a sárga hiányos kor jelet láttuk. Balra lévő ágon indultunk, az első km-n méteren megtettük a színt emelkedés jelentős részét A Kijárt hegyen megnéztük a horpákat. A következő látnivaló a Teréz táró volt. A hosszú túra része a kőfiolyás vagy más néven Malomkő park, kihagyhatatlan látnivaló. Az út mellett volt még néhány akna, ami leginkább a Bukkben látható víznyelőkre hasonlít. A Fehérkő bányát a túra vége felé fedeztük fel. Hosszas keresgélés után sok szép követ találtunk.A visszafelé vezető úton beomlott tárót láttunk. Az út egy része patak mellett vezet. Sajnos nagyon kevés víz volt a patakban. Koncfalva a legutolsó kiitáblázott látnivaló.
Ildikó Börcsök
02.10.2023
Aranyásók útja tanösvény
Imádom ezt a kis eldugott helyet! Annyira kedves kis völgy . Ahogy az ember az autóból kiszáll és beleszippant a levegőbe, rögtön érezheti, hogy varázslatos erdőbe érkezett. Autóval könnyen meg közelíthető, pár lépés és lábain előtt hever a látnivaló ( aki esetleg nem bírná a sétákat) . Viszont nagy barangolásokat is lehet tenni.
M T
27.09.2023
Aranyásók útja tanösvény
Az ösvény nehezen követhető, mert sok helyen hiányoznak a jelzések. Az is gyakori volt, hogy a másik irányból érkezőknek a fák túlsó oldalán kellett keresgélni a jelzéseket. Az elágazásoknál nincsenek jól jelezve, merre kell menni. Út közben a látnivalók érdekesek, a patak mellett különösen kellemes. Találkoztunk szalamandrával, a kőfejtőben találtunk apró geódákat, bennük kvarckristályokkal, a bányajárat is izgalmas volt, sokat bogarásztunk, de a jelzésekt meg kéne újítani.
Ferenc Bálint
Aranyásók útja tanösvény
Nagyon szép, kalandos útvonal, elsősorban rutinosabb túrázóknak ajánlanám. Térkép vagy navigáció használata célszerű, mivel a jelzések nem mindenhol egyértelműek. Hosszúnadrág és zárt cipő javasolt. Két ovissal (saját lábukon jöttek) 5 óránkba telt a teljes kör megtétele.
Angéla Bata
Aranyásók útja tanösvény
Csak azért 4csillag, mert ránézhetne valaki a tanösvényre,a parkoló részre...a jelzésekre.. Mi férre olvastuk és a hosszab(piros jelzésű 8,5km) úton mentünk, de félig jutottunk vagy 1/3-ig, mert az hagyján, hogy a kidőlt fák az útban vannak, az még csak kalandossá teszi...hanem a jelzés így elveszett, és zsákutcába" kerültünk így visszafordultunk. Mivel gyerekekkel nem lett volna jó eltévedni délután 4kor...De amúgy ajánlom mindenkinek
László Dora
Aranyásók útja tanösvény
Ez tanösvény volt a maga tejes valójában. Nem pediglen interaktív rakd ki a kakukkmadarat a kockákból, ami öt évente erre repül. A gyerekeim imádták. Ha erre jársz járd végig!
Magdolna Hargitay
Aranyásók útja tanösvény
gyönyörű, vadregényes hely, de sajnos az ösvény állapota és a jelzések kicsit elhanyagoltak. Kicsi gyerekkel nagyon nehéz terep.